Il trend di sviluppo dei sensori a infrarossi

- 2021-07-01-

Il trend di sviluppo dei sensori a infrarossi
1. Sviluppo di nuovi materiali e tecnologie di lavorazione:

Con nuovi materiali e tecnologia di elaborazione, il tasso di rilevamento a infrarossi del piroelettricosensore a infrarossiè aumentata, la lunghezza d'onda di risposta è aumentata, il tempo di risposta è ridotto, la sensibilità e la densità dei pixel sono più alte, l'interferenza è alta e il costo di produzione è ridotto. Aziende come PYREOS e IRISYS hanno introdotto un nuovo tipo di tecnologia sensibile al piroelettrico che mescola film sottili e ceramiche, che consente la matrice di componenti sensibili.
2. Large-scale and multi-functional pyroelectric sensore a infrarossi:

Con lo sviluppo della tecnologia microelettronica e la continua espansione del campo di applicazione dei sensori, piroelettricisensore a infrarossissi stanno sviluppando da piccole e monofunzione a grandi e multifunzionali.

La grande scalasensore a infrarossi (16*16 to 64*64 pixels) developed by famous foreign countries can not only measure the temperature field, but also obtain the advanced human detection function that the small sensore a infrarossi does not have (that can accurately locate the individual in the space The location in the middle, that is, people are not active, can also be identified) or security monitoring in large areas, which is very suitable for applications in home automation, medical care, security protection and other occasions. In addition, the development of a new multi-spectral sensor has greatly improved the functionality of the infrared imaging array.
3. L'intelligenza del sensore:

The new type of intelligent pyroelectric sensore a infrarossi usually has multiple microprocessors built in, with Fourier transform, wavelet transform and other advanced digital signal processing or compensation functions, self-diagnosis function, two-way digital communication and other functions, making the sensor stable and reliable Performance, such as performance, signal-to-noise ratio, and convenience are greatly improved.